Sinar Kehidupan

Hidup Adalah Sebuah Perjuangan

Dia terlalu istimewa

بسم الله الرحمن الرحيم


Saya jarang mengalirkan air mata. Tapi tatkala hati benar-benar tidak mampu menahan kepedihan yang dirasai, air mata tumpuh jua walau hanya seketika. Bukan mudah menghadapi khabar yang benar-benar meruntun jiwa. Saat itu, saya tidak mampu berdiri, hanya yang mampu saya lakukan, menangis di ribaan-Nya semahunya. Namun, Dia mengusap lembut hati saya supaya tiada terus-terusan mengalirkan air mata duka. Dia yang mengajar saya untuk bangun setelah jatuh terluka. Dialah yang mengajar saya berlari setelah saya bangun berdiri. Dialah yang menunjuk arah ke garisan penamat setelah saya mula berlari penuh semangat. Dia terlalu istimewa di hati hamba-hamba-Nya yang bersyukur. Dia memberi pelangi pada setiap badai yang melanda. Dia memberi senyum pada setiap air mata. Dia juga mengajar saya erti redha pada ketentuan-Nya.

Seuntai kata untuk di rasa : Saya mula mengerti makna sabar dan ikhlas apabila saya redha dengan ketentuan-Nya. Allahurobbi.. Indahnya hikmah di sebalik setiap musibah.

2 komen:

Amiera July 23, 2012 at 1:50 AM  

Salam....
Kak Zue knp? Moga akak kuat dan tabah... Amiin

Zue July 26, 2012 at 7:58 PM  

Waalaikumsalam.. Sukar untuk dijelaskan.. Alhamdulillah, dengan izin Allah semuanya semakin baik.. ^^ Jazakillahu khair untuk doanya... =)

Related Posts with Thumbnails

Followers

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)
Solat dahulu, barulah selesaikan urusan lain. Selepas itu, Insya-Allah hati akan terasa lebih tenang untuk lakukan apa jua urusan kerana urusan dengan Allah telah kita selesaikan. =)

Hamba-Nya

My photo
Perak, Malaysia
Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah. Ya Allah kumengharap keredhaan-Mu. Kumenuju pada-Mu Ya Rabb. Pimpinlah daku. Amin Ya Rabb al-A'lamin...

Mutiara kata

...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.(Al-Baqarah:216)

Dakwah tidak akan ada nilainya jika para daienya sendiri tidak menjadi bukti yang mendukung dakwah ini. ~ Sayid Qutb

Perjuangan Secebis Jihad.. Terkadang meruntun hati, menguji rasa. Namun, setiap kegetiran yang melanda, renungkanlah kembali satu hakikat, kitalah mujahidah Allah. Senyum dan menangislah hanya kerana Dia.

Nota: Saya mengalu-alukan nasihat dan teguran membina daripada anda. Teguran dan nasihat anda amat bermakna untuk saya. Sekian, terima kasih. Jazakumullah khayran khateera. =)

Kembara di tanah gersang