Sinar Kehidupan

Hidup Adalah Sebuah Perjuangan

Nafas mereka adalah zikir

بسم الله الرحمن الرحيم

Pokok dan bunga... Subhanallah!

Dan tidak ada sesuatu pun melainkan bertasbih dengan memuji-Nya, tetapi kamu sekalian tidak mengerti tasbih mereka. Sesungguhnya Dia adalah Maha Penyantun lagi Maha Pengampun”~(Al-Israa:4).

Subhanallah! Sebenarnya sangat teruja tika melihat ciptaan-Nya ini. Tambahan pula saya tidak pernah menemukan tumbuh-tumbuhan seperti ini(kasihannya) - bunga yang tumbuh pada sebatang pohon(tidak tahu namanya) di sekitar Taman Rekreasi Amcorp. Bagaikan si kembar tidak seiras. Apalagi tangan ini terus sahaja tidak segan silu memotretkan keindahan sang flora.

Begitulah ciptaan-Nya yang tiada tandingan. Keindahannya kadang kala terlalu sukar untuk diungkapkan dengan kata-kata. Tumbuh-tumbuhan adalah makhluk yang sentiasa mengalunkan zikir membesarkan-Nya. Setiap nafasnya adalah zikir. Setiap gerakannya adalah tasbih cinta memuji Yang Esa. Subhanallah!

Kita pula adalah makhluk yang mampu berfikir, sudah tentu mampu juga berzikir. Akan tetapi yang mana satu pilihan kita? Tepuk dada tanyalah iman...=) (peringatan buat diri ini yang sering alpa)
.

Seuntai kata untuk dirasa : Biarkan mereka bernafas di bumi ini.

Related Posts with Thumbnails

Followers

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)
Solat dahulu, barulah selesaikan urusan lain. Selepas itu, Insya-Allah hati akan terasa lebih tenang untuk lakukan apa jua urusan kerana urusan dengan Allah telah kita selesaikan. =)

Hamba-Nya

My photo
Perak, Malaysia
Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah. Ya Allah kumengharap keredhaan-Mu. Kumenuju pada-Mu Ya Rabb. Pimpinlah daku. Amin Ya Rabb al-A'lamin...

Mutiara kata

...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.(Al-Baqarah:216)

Dakwah tidak akan ada nilainya jika para daienya sendiri tidak menjadi bukti yang mendukung dakwah ini. ~ Sayid Qutb

Perjuangan Secebis Jihad.. Terkadang meruntun hati, menguji rasa. Namun, setiap kegetiran yang melanda, renungkanlah kembali satu hakikat, kitalah mujahidah Allah. Senyum dan menangislah hanya kerana Dia.

Nota: Saya mengalu-alukan nasihat dan teguran membina daripada anda. Teguran dan nasihat anda amat bermakna untuk saya. Sekian, terima kasih. Jazakumullah khayran khateera. =)

Kembara di tanah gersang