Sinar Kehidupan

Hidup ialah Sebuah Perjuangan

Sarjana

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah... Akhirnya dapat juga menjenguk laman ini. Tuntutan kerjaya dan bekerja sambil belajar membuatkan aku hampir terlupa akan kehadiran laman ini. Dalam perjalanan hidup ini, terlalu banyak yang indah sehingga tak dapat dinukilkan dalam laman ini. Salah satu anugerah yang Allah berikan setelah melalui pelbagai dugaan dan cabaran ialah kejayaan menggenggam ijazah sarjana. Terima kasih ya Allah.


Segalanya dalam perjalanan sarjana ini tercapai semuanya dengan rahmat daripada Allah yang terlalu luas. Bukan daripada diriku sendiri. Juga doa ibu bapa yang tak pernah putus. Harapnya dengan hadiah yang Allah berikan ini, aku tidak lupa setiap yang terjadi itu datangnya atas rahmat-Nya. Insya-Allah.

Seuntai kata untuk dirasa : Pasca graduan yang banyak mengajar erti berdikari.

Related Posts with Thumbnails

Followers

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)
Solat dahulu, barulah selesaikan urusan lain. Selepas itu, Insya-Allah hati akan terasa lebih tenang untuk lakukan apa jua urusan kerana urusan dengan Allah telah kita selesaikan. =)

Hamba-Nya

My photo
Penang, Malaysia
Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah. Ya Allah kumengharap keredhaan-Mu. Kumenuju pada-Mu Ya Rabb. Pimpinlah daku. Amin Ya Rabb al-A'lamin...

Mutiara kata

...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.(Al-Baqarah:216)

Perjuangan Secebis Jihad.. Terkadang meruntun hati, menguji rasa. Namun, setiap kegetiran yang melanda, renungkanlah kembali satu hakikat, kitalah mujahidah Allah. Senyum dan menangislah hanya kerana Dia.

Nota: Saya mengalu-alukan nasihat dan teguran membina daripada anda. Teguran dan nasihat anda amat bermakna untuk saya. Sekian, terima kasih. Jazakumullah khayran khateera. =)