Sinar Kehidupan

Hidup ialah Sebuah Perjuangan

Cintaku pada alam

بسم الله الرحمن الرحيم

Aku suka sekali mengambil gambar alam. Bunga, tumbuh-tumbuhan, laut dan bukit-bukau ciptaan Allah yang mampu membuatkan sesiapa sahaja yang gundah menjadi tenang. Indahnya alam membuatkan kita kembali mengingati siapa Penciptanya. Hal ini membuatkan aku mempunyai impian untuk menjadi backpackers

Aku ingin menjelajah ke seluruh pelusuk dunia, menikmati keindahan alam, mengenal budaya orang dan menimba pengalaman di tempat orang. Itulah perkara yang dipesan oleh pensyarah aku, Profesor Emeritus Dr Abdul Hamid Mahmood. Beliau berpesan kepada aku dan kawan-kawan agar merantau ke negara orang dan menimba pengalaman baharu. 

Gambar-gambar bunga ini aku rakamkan di Botanical Gardens. Tempatnya hijau dan menyamankan. Aku suka sekali tempat sebegitu. Tak sempat nak edit cantik-cantik. Aku muat naik terus saja. Jadi, no filters ya. =P






Seuntai kata untuk dirasa: Dulu benci bunga, sekarang suka pulak. =)

Related Posts with Thumbnails

Followers

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)
Solat dahulu, barulah selesaikan urusan lain. Selepas itu, Insya-Allah hati akan terasa lebih tenang untuk lakukan apa jua urusan kerana urusan dengan Allah telah kita selesaikan. =)

Hamba-Nya

My photo
Penang, Malaysia
Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah. Ya Allah kumengharap keredhaan-Mu. Kumenuju pada-Mu Ya Rabb. Pimpinlah daku. Amin Ya Rabb al-A'lamin...

Mutiara kata

...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.(Al-Baqarah:216)

Perjuangan Secebis Jihad.. Terkadang meruntun hati, menguji rasa. Namun, setiap kegetiran yang melanda, renungkanlah kembali satu hakikat, kitalah mujahidah Allah. Senyum dan menangislah hanya kerana Dia.

Nota: Saya mengalu-alukan nasihat dan teguran membina daripada anda. Teguran dan nasihat anda amat bermakna untuk saya. Sekian, terima kasih. Jazakumullah khayran khateera. =)