Sinar Kehidupan

Hidup ialah Sebuah Perjuangan

Kesesakan lalu lintas

 بسم الله الرحمن الرحيم

Selamat tinggal BB1M!

Melangkah ke PBAKL 2012 sungguh membuatkan hati saya tidak sabar-sabar lagi untuk menziarahi semua booth.(kononnya =D) Namun, apakan daya keadaan yang terlalu sesak pada hari Ahad(29 Mei) yang lalu agak menghilangkan mood untuk memilih dan membeli. Saya sempat singgah di Dewan Tun Hussein Onn sahaja. Baucer Buku 1 Malaysia(BB1M) yang masih berbaki di tangan dihabiskan hanya di dua booth iaitu di booth PTS dan di booth Galeri Ilmu yang terletak bersebelahan. Selamat tinggal BB1M!


Kesesakan lalu lintas

Kesesakan lalu lintas bukan sahaja di luar PWTC tetapi juga di dalam PWTC, di setiap dewan. Bezanya cuma di luar kesesakan yang melibatkan kenderaan dan di dalam pula kesesakan yang melibatkan manusia. Saya fikir kesesakan ini mungkin akan menjadi lebih parah pada hari terakhir PBAKL 2012, pada 6 Mei 2012(hari ini). Kasihan sungguh apabila melihat anak-anak kecil dan warga tua yang terpaksa berdepan dengan suasana dan keadaan yang sebegitu. Rasanya hendak bergerak sejauh 3 meter pun memerlukan masa yang amat lama. Dalam keadaan seperti ini, berjaga-jagalah duhai gadis dan wanita. Jangan biarkan diri anda tersentuh atau disentuh mereka yang tidak halal kepada anda. Awasi kehadiran tangan-tangan yang mungkin akan mengambil kesempatan untuk menyeluk beg anda tak kira lelaki atau perempuan. Berhati-hatilah.

Oh, PTS!

Oh, mengapalah terlalu sempit booth PTS? Saya fikir PTS(antara booth yang menjadi tempat persinggahan utama pengunjung PBAKL) perlu menyewa ruang sebesar Kumpulan Karangkraf. Produk dan hasil terbitan PTS telah menarik perhatian banyak pembaca dan masyarakat Malaysia. Oleh itu, PTS mungkin boleh menyediakan tempat dan ruang yang lebih selesa untuk pengunjung pada masa hadapan. Hmm.. Mungkin juga ada sebab dan faktornya mengapa mereka memilih ruang sebegitu. Apapun, tahniah kepada PTS kerana usahanya untuk menerbitkan dan memasarkan buku-buku yang berkualiti. Terima kasih PTS daripada saya; salah seorang peminat PTS. =P


Seuntai kata untuk dirasa : Andai saya seorang suami, saya akan minta isteri saya senaraikan buku yang hendak dibeli dan tunggu di luar dewan sahaja -dalam keadaan yang amat sesak sebegitu.

3 komen:

Suraya May 5, 2012 at 6:42 PM  

Bestnya Kak Zue! Dapat pergi pesta buku =) tahun ni sy x berkesempatan nak pergi... Tp sy minta tlg adik belikan buku sy... dia yg sempat pergi ke sana... huhu

Zue May 6, 2012 at 2:52 AM  

Alhamdulillah dengan izin Allah dapatlah pergi. Jangan sedih ye.. Tahun depan Insya-Allah ada lagi.. =)

Maafkan saya, Suraya kenal saya ke? Boleh saya tahu Suraya belajar di mana? =)

Suraya May 6, 2012 at 8:29 AM  

Maaf Kak Zue... Kak Zue xknl sy pn...
saya suka baca blog slh satu nya blog Kak Zue dan ada beberapa blog yg lain... =) cuma skg ni je sy tergerak nk tinggalkn jejak... sblm ni, sy baca je... Banyak manfaat yg sy dpt dr blog Kak Zue... Kadang2, buku yg Kak Zue kgsikan dlm blog ni, menjadi ilham sy untuk membeli buku apa.. =)

Related Posts with Thumbnails

Followers

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)
Solat dahulu, barulah selesaikan urusan lain. Selepas itu, Insya-Allah hati akan terasa lebih tenang untuk lakukan apa jua urusan kerana urusan dengan Allah telah kita selesaikan. =)

Hamba-Nya

My photo
Penang, Malaysia
Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah. Ya Allah kumengharap keredhaan-Mu. Kumenuju pada-Mu Ya Rabb. Pimpinlah daku. Amin Ya Rabb al-A'lamin...

Mutiara kata

...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.(Al-Baqarah:216)

Perjuangan Secebis Jihad.. Terkadang meruntun hati, menguji rasa. Namun, setiap kegetiran yang melanda, renungkanlah kembali satu hakikat, kitalah mujahidah Allah. Senyum dan menangislah hanya kerana Dia.

Nota: Saya mengalu-alukan nasihat dan teguran membina daripada anda. Teguran dan nasihat anda amat bermakna untuk saya. Sekian, terima kasih. Jazakumullah khayran khateera. =)