Sinar Kehidupan

Hidup Adalah Sebuah Perjuangan

Cahaya

بسم الله الرحمن الرحيم


Sahabat-sahabat,

Walau segelap mana pun malam,
kita tetap akan menemukan cahaya,
andai kita berusaha mencarinya sepenuh hati.

Seuntai kata untuk dirasa : Sedang mendengar lagu Cahaya Hati nyanyian Opick..

5 komen:

Safiyyah February 4, 2012 at 4:39 AM  

Cahaya..saya xthu la..sy rasa sedih sgt..

Zue February 4, 2012 at 9:22 AM  

Ukhti tidak sendirian.. Saya juga sedang bersedih.. Kuatkanlah hati. Kuatkan semangat. Jika ukhti merasakan tiada tempat mengadu, mengadulah pada-Nya. Dialah Pemilik hati kita. Dialah yang paling menyayangi kita. Mengadulah kepada-Nya sepuas-puasnya. Biarlah air mata membasuh segala duka yang bertamu di hati. Usirlah kesedihan itu biarpun betapa perit hati mengenangkannya.. InsyaAllah masa akan berlalu membawa pergi kesedihan itu dengan izin Allah..

Safiyyah February 4, 2012 at 10:19 AM  

Awk kuatkn..selalu positif..

Adik Sarah February 4, 2012 at 7:17 PM  

Assalamualaikum Kak Zue =)
akak dpt ngajar mana?

Zue April 6, 2012 at 4:47 PM  

Safiyyah : Saya juga manusia biasa. Tak selalu kuat. Tak selalu positif. Tapi bila kita tak kuat dan berfikiran negatif, harus segera hadirkan kesedaran pada diri supaya kita kembali kuat dan positif dengan cuba berusaha, berdoa dan bertawakal kepada Allah.. InsyaAllah.. =)

Adik Sarah : Waalaikumsalam.. =) Belum mengajar lagi dik.. (◠‿◠✿)

Related Posts with Thumbnails

Followers

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)
Solat dahulu, barulah selesaikan urusan lain. Selepas itu, Insya-Allah hati akan terasa lebih tenang untuk lakukan apa jua urusan kerana urusan dengan Allah telah kita selesaikan. =)

Hamba-Nya

My photo
Perak, Malaysia
Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah. Ya Allah kumengharap keredhaan-Mu. Kumenuju pada-Mu Ya Rabb. Pimpinlah daku. Amin Ya Rabb al-A'lamin...

Mutiara kata

...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.(Al-Baqarah:216)

Dakwah tidak akan ada nilainya jika para daienya sendiri tidak menjadi bukti yang mendukung dakwah ini. ~ Sayid Qutb

Perjuangan Secebis Jihad.. Terkadang meruntun hati, menguji rasa. Namun, setiap kegetiran yang melanda, renungkanlah kembali satu hakikat, kitalah mujahidah Allah. Senyum dan menangislah hanya kerana Dia.

Nota: Saya mengalu-alukan nasihat dan teguran membina daripada anda. Teguran dan nasihat anda amat bermakna untuk saya. Sekian, terima kasih. Jazakumullah khayran khateera. =)

Kembara di tanah gersang