Sinar Kehidupan

Hidup Adalah Sebuah Perjuangan

Teruskan ya!

بسم الله الرحمن الرحيم


Sepi.. Bukan tidak mahu mengemas kini teratak ini. Ada sahaja bicara yang berlegar-legar di ruang minda, melahirkan monolog sepi di kamar hati, namun tidak terzahir pada kanvas maya ini.

Saat bersiar-siar di taman maya melihat sahabat-sahabat gigih berusaha menyebar ilmu Allah, menegakkan kalimah La ilaha ilallah di bumi Allah ini, hati terasa begitu pilu, apakah diri ini bisa sebegitu? Menjalankan tugas sebagai khalifah seperti yang dijanjikan suatu ketika dahulu.


Sungguh hebat mereka mungkin juga kamu yang sedang membaca coretan ini. =) Punya ilham yang dikurniakan-Nya yang bisa menyentuh hati-hati yang leka. Mudah-mudahan kamu istiqamah dalam bertinta kerana Allah. Teruskan perjuangan kamu yang tidak akan terhenti itu. Semoga kalimah-kalimah indah yang tersusun rapi itu mampu membuatkan diri ini dan sesiapa jua mengingati-Mu seterusnya mencintai-Mu Ya Rabb. Tahniah!


Seuntai kata untuk dirasa : Sahabat-sahabat sila lihat mutiara kata keempat di 'sidebar' sebelah ini.^_~

4 komen:

Suraya August 2, 2011 at 9:59 PM  

Assalamualaikum..zue,usah pilu kanvas maya zue ini jga bisa mnyentuh hati2 yg dahagakn pengisian ilmu Allah.. perkongsian yg bermanfaat. Moga Allah sntisa memberikan zue ilham dlm mneruskn perjuangan dlm tinta penulisan kanvas maya ini..amiin. Nk tnya 1 soalan, zue nie ank bongsu ke?

Maisarah October 3, 2011 at 9:26 AM  

Teruskan berkarya Uhkti Zue! Semoga Ukhti Zue sentiasa didalam Rahmat Allah Ta'ala dan dikurniakan zauj yang soleh..amiin =)

wasilah October 11, 2011 at 9:56 AM  

cemburu sama kamu...

Zue October 27, 2011 at 7:06 PM  

Suraya : Waalaikumsalam.. Alhamdulillah.. Segala keindahan dan kebaikan datangnya daripada Allah jua. Aamiin..(◠‿◠✿)

Maisarah : Aamiin..(◠‿◠✿)

Wasilah : Mengapa? >_<

Related Posts with Thumbnails

Followers

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)
Solat dahulu, barulah selesaikan urusan lain. Selepas itu, Insya-Allah hati akan terasa lebih tenang untuk lakukan apa jua urusan kerana urusan dengan Allah telah kita selesaikan. =)

Hamba-Nya

My photo
Perak, Malaysia
Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah. Ya Allah kumengharap keredhaan-Mu. Kumenuju pada-Mu Ya Rabb. Pimpinlah daku. Amin Ya Rabb al-A'lamin...

Mutiara kata

...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.(Al-Baqarah:216)

Dakwah tidak akan ada nilainya jika para daienya sendiri tidak menjadi bukti yang mendukung dakwah ini. ~ Sayid Qutb

Perjuangan Secebis Jihad.. Terkadang meruntun hati, menguji rasa. Namun, setiap kegetiran yang melanda, renungkanlah kembali satu hakikat, kitalah mujahidah Allah. Senyum dan menangislah hanya kerana Dia.

Nota: Saya mengalu-alukan nasihat dan teguran membina daripada anda. Teguran dan nasihat anda amat bermakna untuk saya. Sekian, terima kasih. Jazakumullah khayran khateera. =)

Kembara di tanah gersang