Sinar Kehidupan

Hidup Adalah Sebuah Perjuangan

Salam Maulidur Rasul

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam Maulidur Rasul 1432H

Allahumma solli 'ala Muhammad wa 'ala ali Muhammad

Seuntai kata untuk dirasa : Adakah cinta kita pada junjungan mulia Rasulullah s.a.w hanya terasa pada 'hari ini' atau pada tiap saat nafas yang terhela ... atau bagaimana?

2 komen:

Ros February 16, 2011 at 3:01 AM  

Salam...zue,
Cinta Rasulullah saw sangat tulus, Baginda saw telah terlebih dahulu mencinta kita...Rasulullah menyediakan Syafaatnya lagi buat kita...mana mungkin kita mencinta Rasulullah saw sehari dalam setahun...dalam tidur dalam sedar kita sentiasa berharap agar dapat melihat wajah indah Rasulullah saw atau kita akan rasa cukup berpuas hati jika sekadar melihat bayang-bayang Rasulullah.

Zue...kalau ditakdirkan ummi berada di zaman Rasulullah saw ummi akan jadi seperti Siti Khadijah...melamar Rasulullah saw walau pada ketika itu Rasulullah saw tidak berkeperluan atau tiada rasa kasih seperti Ummul Mukminin Saodah namun ummi akan berpendirian seperti Saodah..."ingin bangkit (akhirat) nanti sebagai isteri Rasulullah."
Zue...tapikan itu impian aje...syukuri apa yang Allah swt kurnia...ISLAM dan kekasihnya.

Sesungguhnya sebak dada bila berselawat ke atas junjungan besar kita Nabi Muhammad saw.

Zue February 26, 2011 at 10:13 AM  

Waalaikumsalam ummi...

Allahuakhbar! Hebatnya cinta Rasullullah SAW pada ummatnya.

Sungguh, Saudah Zam'ah seorg muslimah yang taat kepada Rasulullah SAW dan sangat tabah hingga bermurah hati menghadiahkan gilirannya sebagai isteri baginda kepada Aisyah dengan harapan mendapat keredhaan Allah dan terus kekal sebagai isteri Rasulullah SAW hingga akhir hayatnya. Hatinya bebas dari sifat iri hati dan cemburu terhadap isteri-isteri Rasulullah yang lain. Betapa mendalamnya kasih dan cinta Saudah kepada Rasullullah. Subhanallah!

Terima kasih ummi.. Jazakillah khairan khatira..
Sayang padamu kerana Allah!

Related Posts with Thumbnails

Followers

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)
Solat dahulu, barulah selesaikan urusan lain. Selepas itu, Insya-Allah hati akan terasa lebih tenang untuk lakukan apa jua urusan kerana urusan dengan Allah telah kita selesaikan. =)

Hamba-Nya

My photo
Perak, Malaysia
Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah. Ya Allah kumengharap keredhaan-Mu. Kumenuju pada-Mu Ya Rabb. Pimpinlah daku. Amin Ya Rabb al-A'lamin...

Mutiara kata

...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.(Al-Baqarah:216)

Dakwah tidak akan ada nilainya jika para daienya sendiri tidak menjadi bukti yang mendukung dakwah ini. ~ Sayid Qutb

Perjuangan Secebis Jihad.. Terkadang meruntun hati, menguji rasa. Namun, setiap kegetiran yang melanda, renungkanlah kembali satu hakikat, kitalah mujahidah Allah. Senyum dan menangislah hanya kerana Dia.

Nota: Saya mengalu-alukan nasihat dan teguran membina daripada anda. Teguran dan nasihat anda amat bermakna untuk saya. Sekian, terima kasih. Jazakumullah khayran khateera. =)

Kembara di tanah gersang