Sinar Kehidupan

Hidup ialah Sebuah Perjuangan

Sakit

بسم الله الرحمن الرحيم

Sumber

“Syafakallah syifaan ajilan, syifaan la yughadiru ba’dahu saqaman.”

Semoga Allah menyembuhkanmu secepatnya, dengan kesembuhan yang tiada sakit setelahnya.

Bukan mudah bertarung dengan kesakitan yang hanya diri merasakannya. Bukan mudah menangani keuzuran yang tidak mampu dikongsi deritanya. Sahabat yang disayangi, jangan pernah merasa sendirian. Wujudmu benar-benar ada dan bererti. Kamu punya Sang Khalik yang tidak pernah sesaat melupakanmu. Kamu sentiasa diperhatikan, disayangi dan dicintai semua orang. Yakinlah, kesembuhan akan menjengah dengan izin-Nya. Banyakkan istighfar dan selawat. Moga Allah memberikan jalan kesembuhan yang lebih mudah. InsyaAllah...

Seuntai kata untuk dirasa : Pintu-pintu syurga terbuka lebar untuk orang yang sabar menerima ujian dari Allah!

1 komen:

Anonymous February 6, 2011 at 8:45 PM  

Awak belajar Bahasa Arab bagaimana? suka saya baca entri awak yang ada Bahasa Arab =)

Related Posts with Thumbnails

Followers

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)
Solat dahulu, barulah selesaikan urusan lain. Selepas itu, Insya-Allah hati akan terasa lebih tenang untuk lakukan apa jua urusan kerana urusan dengan Allah telah kita selesaikan. =)

Hamba-Nya

My photo
Penang, Malaysia
Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah. Ya Allah kumengharap keredhaan-Mu. Kumenuju pada-Mu Ya Rabb. Pimpinlah daku. Amin Ya Rabb al-A'lamin...

Mutiara kata

...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.(Al-Baqarah:216)

Perjuangan Secebis Jihad.. Terkadang meruntun hati, menguji rasa. Namun, setiap kegetiran yang melanda, renungkanlah kembali satu hakikat, kitalah mujahidah Allah. Senyum dan menangislah hanya kerana Dia.

Nota: Saya mengalu-alukan nasihat dan teguran membina daripada anda. Teguran dan nasihat anda amat bermakna untuk saya. Sekian, terima kasih. Jazakumullah khayran khateera. =)