Sinar Kehidupan

Hidup Adalah Sebuah Perjuangan

Selamat Pengantin Baharu

بسم الله الرحمن الرحيم

Barakallahu lakuma wa baraka
Alaikumaa wa jama’a bainakuma fii khaiiir…


Selamat Pengantin Baharu buat Kak Nurul tersayang.

Tahniah! Moga dengan terbinanya bait muslim ini bakal melahirkan para mujahid mujahidah sejati yang bakal mewarisi dan meneruskan kesinambungan dakwah Rasulullah s.a.w. Moga Allah memberkati dan melimpahi sakinah, mawaddah dan rahmah ke atas kalian berdua.

Selamat bercinta hingga ke syurga! =)



Mudah-mudahan Allah memberimu keberkahan, Mudah-mudahan Allah mencurahkan keberkahan atasmu dan mudah-mudahan Dia mempersatukan kamu berdua dalam kebaikan. (Do'a berdasarkan hadith sahih riwayat Ahmad, Tirmidzi, Darimi, Hakim, Ibnu Majah dan Baihaqi)

Seuntai kata untuk dirasa : Menurut Abu Hurairah r.a. apabila mendoakan seseorang yang baru berkahwin, Rasulullah s.a.w. akan berkata, "Semoga Allah memberkati kamu dan melimpahkan berkat kepada kamu dan menghimpunkan kedua kamu dalam kebaikan".

3 komen:

Anonymous December 13, 2010 at 4:36 AM  

Tahniah!!
semoga Allah merahmati perkahwinan
kak Nurul...amin.. =)
zue ble lagi?

Zue December 17, 2010 at 9:08 PM  

Amin..
tak tahu.. =)

Adeq Sarah October 31, 2011 at 1:54 AM  

Assalamualaikum..
Kak Zue dah ada calon suami blm? kalau blm ada, Kak Zue nk x jd Akak ipar saya? =) seronoknya kalau Kak Zue jd akak ipar saya =)

Related Posts with Thumbnails

Followers

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)
Solat dahulu, barulah selesaikan urusan lain. Selepas itu, Insya-Allah hati akan terasa lebih tenang untuk lakukan apa jua urusan kerana urusan dengan Allah telah kita selesaikan. =)

Hamba-Nya

My photo
Perak, Malaysia
Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah. Ya Allah kumengharap keredhaan-Mu. Kumenuju pada-Mu Ya Rabb. Pimpinlah daku. Amin Ya Rabb al-A'lamin...

Mutiara kata

...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.(Al-Baqarah:216)

Dakwah tidak akan ada nilainya jika para daienya sendiri tidak menjadi bukti yang mendukung dakwah ini. ~ Sayid Qutb

Perjuangan Secebis Jihad.. Terkadang meruntun hati, menguji rasa. Namun, setiap kegetiran yang melanda, renungkanlah kembali satu hakikat, kitalah mujahidah Allah. Senyum dan menangislah hanya kerana Dia.

Nota: Saya mengalu-alukan nasihat dan teguran membina daripada anda. Teguran dan nasihat anda amat bermakna untuk saya. Sekian, terima kasih. Jazakumullah khayran khateera. =)

Kembara di tanah gersang