Sinar Kehidupan

Hidup ialah Sebuah Perjuangan

Indah bunga indah wanita

بسم الله الرحمن الرحيم

Sepanjang menjalani PBS(Penilaian Berasaskan Sekolah) pada minggu lalu, saya menemukan pelbagai landskap menarik di setiap sudut sekolah. Segenap ruang dimanfaatkan dengan baik oleh pihak pentadbir sekolah. Dinding-dinding tidak dibiarkan kosong malah dilukis dengan mural dan ditulis pelbagai nota-nota pelajaran yang penting buat murid. Bagaikan nota besar yang difotokopi dan dilekatkan pada dinding. Lensa kamera pula sangat tertarik untuk merakamkan keindahan sekitar sekolah terutamanya keindahan bunga yang sentiasa menghiburkan insan di sekitarnya. Jom cuci mata!! ^_~

Paling suka bunga ni... ^_^

Comel kan... Kembar siam ye?

Orkid laaa...

'Closed-up' orkid

Seekor serangga hinggap kat salah satu kelopak bunga ni. Nampak tak?

Sweet 'purple'

Masa sekolah dulu suka ambil bunga ni nak sedut madu.
Betulkah ada madu?

Labah-labah pun suka sgt bunga ni sampai buat rumah kat sini

Unik =)

Indah kan bunga-bunga kat atas ni...

Sebab itu wanita diumpamakan dengan bunga...
Kedua-duanya indah.
Indah di mata.
Indah di hati.
Memangnya manusia itu suka pada keindahan.


Namun...

Indah bunga itu tergambar pada rupa, bentuk dan warnanya...

Indah wanita itu terzahir pada tulus hatinya...


Seuntai kata untuk dirasa : Bijaksana wanita itu adalah bagaimana dia mengendalikan keindahannya.

Related Posts with Thumbnails

Followers

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)

Solat dahulu ya! (◠‿◠✿)
Solat dahulu, barulah selesaikan urusan lain. Selepas itu, Insya-Allah hati akan terasa lebih tenang untuk lakukan apa jua urusan kerana urusan dengan Allah telah kita selesaikan. =)

Hamba-Nya

My photo
Penang, Malaysia
Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah. Ya Allah kumengharap keredhaan-Mu. Kumenuju pada-Mu Ya Rabb. Pimpinlah daku. Amin Ya Rabb al-A'lamin...

Mutiara kata

...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.(Al-Baqarah:216)

Perjuangan Secebis Jihad.. Terkadang meruntun hati, menguji rasa. Namun, setiap kegetiran yang melanda, renungkanlah kembali satu hakikat, kitalah mujahidah Allah. Senyum dan menangislah hanya kerana Dia.

Nota: Saya mengalu-alukan nasihat dan teguran membina daripada anda. Teguran dan nasihat anda amat bermakna untuk saya. Sekian, terima kasih. Jazakumullah khayran khateera. =)